maandag 6 januari 2014

GERECHTJE: Brownies!


Mmmh... Ik kan er af en toe ZO van genieten!! Het is dan ook mijn lievelings gebak. Dit is MIJN recept hoe IK het altijd maak. Want de brownies van mijn mama zijn VELE lekkerder.Maar dat reccept is geheim :(  . Maar ik bak ook graag( het is vooral leuk met een vriendin) en zo  maak ik ze meestal! VEEL BAKPLEZIER!!!


-100 g pure chocolade
-50 g kristalsuiker
-100 g boter
-20g patisseriebloem
-2 eieren

brownies:
  • Breek de eieren in een mengpot
     
  • Weeg de juiste hoeveelheid suiker, strooi dit bij de eieren en roer goed. Klop de beide ingrediënten tot een bleek, luchtig en schuimig mengsel.
     
  • Breek de donkere chocolade in stukjes.
  • TIP: Het hoeft geen pure chocolade te zijn, melkchocolade is ook heel lekker.

  • Leg de chocolade en de boter in een kom. En steek deze in de microgolf. Zet de microgolf op 1 minuutje. Wanneer je hem er terug uit haalt moet je even roeren, steek de kom daarna weer 1 minuut in de microgolf... roeren.... microgolf.... roeren. Tot de chocolade goed gesmolten is!
     
  • Weeg de juiste hoeveelheden bloem . En strooi dit bij de gesmolten chocolade met boter. Roer met de garde tot je een egaal chocolade-mengsel verkrijgt.
     
  • Verwarm de oven voor tot 175°C.
     
  • Schenk het chocolademengsel bij het luchtige schuim van eieren en suiker. Meng alles tot een egaal browniebeslag.
     
  • Neem een rechthoekige ovenschotel en leg er een vel bakpapier in. Let erop dat het bakpapier de bodem en de opstaande randen bedekt.
     
  • TIP: Wrijf vooraf een klein beetje boter in het bakblik, zodat het vel bakpapier eraan vastkleeft.
     
  • Schep het browniebeslag in de schaal en bak het gedurende 13 tot 15 minuten in de oven van 175°C.
     
  • Het browniebeslag is perfect gebakken als er barstjes verschijnen aan het oppervlak. Binnenin is het gebak best nog een beetje nat.

Ziezo! Dan hoef je nu nog maar één ding te doen! Rara??? Juist! Smullen maar!!!

xxxx
Sara

Geen opmerkingen:

Een reactie posten