dinsdag 11 november 2014

How to survive: de examens




Hi people who... sit... down... there!?

*stop met die rare intro's schat*
*oké*

Hi! vandaag heb ik voor jullie een how to survive => examens/toetsweek artikel! Jay!!
In Nederland zijn er al heel wat mensen begonnen met hun toetsweek. Maar wij beginnen pas in december dus ik heb nog wel even tijd. Gelukkig!!! Maarrrr... vandaag deel ik een paar tips met jullie voor tijdens het studeren! So keep reading! ;)

bron

Tip 1. Planning

 Een planning is echt superdepuper duper belangrijk!! Je schrijft gewoon op wat je wanneer moet doen! Zo heb je een goed overzicht op wat je gedaan hebt en wat je nog moet doen. Dit is nog de Hema Desk Planner van vorig jaar, maar er is er ondertussen ook weer een nieuwe uit. Vanboven heb ik alles geschreven wat met school en hobby's te maken heeft en ik heb met washi-tape plaats gemaakt voor dingen die met m'n blog te maken hebben (bedankt voor de tip Hester ;)). Heb trouwens medelijden met het plantje op mijn kamer. Het is echt helemaal verdord! R.I.P :(
 Tip 2: Gemakkelijke kleding
Geloof me! Niets is erger dan studeren met een skinny jeans! Trek daarom  steeds een legging en sweater of zoiets aan. Ook cozy sokken zijn een must! En hoe schattig zijn deze? Hé hé?!

Tip 3: Flash cards
Ik weet niet of jullie dit kennen maar het is eigenlijk een cliché. Flash cards zijn kaartjes waar je aan 2 zijden iets opschrijft. Dit is erg handig als je bijvoorbeeld definities moet leren. aan de voorkant zet je dan het woord en aan de achterkant de betekenis. Super handig!!


 Tip 4: Study Food
Ik weet het, ik weet het het is zooo moeilijk om van de koekjes af te blijven wanneer je brein eten nodig heeft. Maar ik zweer het...Blijf...er...af! Neem in plaats daarvan een handje vol noten. Ze lijken niet alleen op hersenen... Ze zijn er ook super goed voor!! :D Maaaar...er is ook goed nieuws! Af en toe een stukje pure chocolade is ook goed om dingen te onthouden! Maar niet te veel natuurlijk. Daar word je dik van! Haha


Tip 5: Drink Water
Drink....drink...drink...drink...a lot...lot...lot of water! Water drinken is natuurlijk zo al super belangrijk. Maar je hersenen hebben water nodig om te functioneren!!

Tip 6: Muziek
Ik word er eigenlijk alleen maar van afgeleid (dan zing ik veel te luid mee enz.) maar sommige mensen studeren beter met hun muziek bij zich.

Tip 7: Slaaaaaaaaaaaap
 Slaap genoeg! It's very very very IMPORTANT! Slaap is erg belangrijk voor het functioneren van lichaam én geest. Door te weinig slaap kan je je minder goed concentreren op je lessen of taken.


Ziezo dat waren mijn tips. Ik hoop dat jullie er wat aan hadden. Ik vind deze tips echt heel erg handig.
Hebben jullie nog enkele leuke studeer tips? Laat het me weten in de reacties

xoxo
Sara

1 opmerking:

  1. Handig, plannen is indd een goed idee voor mij....Niet echt mijn sterkste punt zeg maar ��

    Bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog, ik hoop dat je me gaat volgen.

    Ik kom zeker eens terug op je blog.

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen