dinsdag 17 december 2013

tijd voor jezelf en ontstressen

Hej Sweethearts

Hier zijn weer eens enkele tips over ontstressen en tijd voor jezelf ( zoals je wel gezien had in de titel ;)). Misschien een klein beetje te laat aangezien de examens (voor mij) net voor bij zijn, maar dit soort tips kan je altijd wel eens gebruiken.

1. ik zorg altijd dat ik een koptelefoon/oortjes en mijn iPod/mp3 bij me heb. Als je al de hele dag druk bezig bent, heb je soms behoefte om een hoekje op te zoeken, wat muziek op te zetten, je ogen te sluiten en een paar minuten te doen alsof je HEEL ver weg bent. Zo'n minivakantie is meestal al genoeg om jezelf op te laden - en als je duidelijk maakt dat je even een time-out nodig hebt, vindt niemand het beledigend of raar.
 
2. Ik ga graag met mijn hond wandelen. We zijn dan niet haastig op weg ergens naartoe; we lopen gewoon maar wat rond. Als het even kan, maak ik een lange wandeling  met haar in de bossen een paar straten verder. Natuur is echt de beste remedie.
 
3.Ik plan rust in! Het klinkt wat gek, maar als je echt tijd vrijmaakt om lui te zijn voel je je er veel minder schuldig over. En wees eerlijk: iedereen heeft zo nu en dan een dagje nodig waarop je helemaal niets hoeft te doen.
 

 
 
 
 
4. Kies een hobby die je in je eentje doet. Ik houd van tekenen, schrijven en natuurlijk BLOGGEN! Het is zalig om jezelf bezig te houden met een project zonder deadline.
 
5. Ga een halfuurtje rennen of fietsen. Als ik zo nu en dan opgefokt, gefrustreerd of gewoon chagrijnig ben, is dit de snelste manier om mijn dag weer goed te krijgen. En het is ook gezond.
 
6. Lachen, vooral  van het soort waarbij de tranen over mijn wangen lopen, maakt me blij en wel direct. Dus kijk ik graag naar iets grappigs. Zoek bijvoorbeeld leuke filmpjes op YouTube.

7. Tijdens de 'luie uurtjes' waar ik het eerder over had, maak ik graag een ontspannend, vochtingbrengend maskertje, dat ik vervolgens opsmeer ( de beste maskertjes tintelen) voordat ik een DVD van 'Twilight' start.
 
8. Mijn nagels verzorgen. Ik ben dol op nail art en er is niets wat je beter kunt doen tijdens het tv-kijken. Het voelt nuttig! Ik geef mezelf zo ongeveer om de week een manicure.
 
Voila! Ik hoop dat jullie het leuk vonden!!
 
Bye! Sara XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten